רשלנות רפואית בלידה

January 16 2023doritr

התנהלות לא תקינה מצד הצוות המטפל במהלך הלידה עלולה לגרום לנזקים חמורים ביותר לאישה, לתינוק ולבני המשפחה. הפגיעות יכולות להיות קלות מאוד או קשות ומסובכות ביותר. חלק מהן יהיו חשוכות מרפא. תביעות רשלנות רפואית בלידה הן למעשה תביעות אשר נוגעות לטיפול הרפואי שניתם לאישה מרגע שהיא מתקבלת בבית החולים.

מהי רשלנות רפואית בלידה?

רשלנות רפואית בלידה היא למעשה מצב שבו נגרם נזק שהמקור שלו בהתנהלות רפואית במהלך הלידה אשר חורגת מההתנהלות שעומדת בסטנדרט רפואה סביר. במילים פשוטות ניתן לומר שאם הצוות הרפואי ביצע דבר לא תקין או לא ביצע דבר מה שהיה הכרחי והדבר גרם לנזק במהלך הלידה בין אם ליולדת ובין אם לעובר, אז ייתכן מאוד שקיימת עילת תביעה לפיצוי בגין רשלנות רפואית.

ישנן כמה עילות שבגינן ניתן להגיש תביעות רשלנות רפואית בלידה לרבות: החלטה שגויה על ביצוע ניתוח קיסרי, מעקב לקוי אחר יולדת, לידה מכשירנית רשלנית, העדר התייחסות לנתונים רפואיים רלוונטיים ליולדת או לעובר, נזק ליולדת במהלך הלידה, אי התייחסות ליולדת בדבר כאבים או מחושים, גרימת קרע משמעותי בלידה, הותרת שארית שיליה משמעותית ועוד. רשלנות רפואית עלולה לגרום לתוצאות לא פשוטות בלשון המעטה. תביעות מסוג זה כמו תביעות רשלנות בהריון לא פעם יסתיימו בפיצויים משמעותיים ביותר. לכן, גם אם אינכם בטוחים שנזק שנגרם לאישה או לתינוק נגרם בשל רשלנות רפואית, כדאי מאוד להתייעץ עם רשלנות רפואית עורך דין אשר יסייע לכם להבין האם יש עילה לתביעה ובמידה ויש עילה לתביעה, כיצד מגישים אותה בצורה נכונה.

בחירת טכניקה לידה שגויה

אחת העילות הנפוצות ביותר לרשלנות בלידה היא טכניקת לידה אשר נבחרה. כך לדוגמא: אם התקבלה החלטה רשלנית להימנע מביצוע ניתוח קיסרי, או אם בוצע ניתוח קיסרי באיחור, אם נמנעו מזירוז לידה ועוד. לידה ניתן לבצע בכמה דרכים והרופאים צריכים לקבל את ההחלטה הטובה והנכונה בהתאם למצב של האישה. החלטה שגויה לגבי טכניקת לידה אשר הובילה לאחר מכן לגרימת נזק יכולה להוות עילה לתביעת פיצויים.

מעקב אחר התפתחות הלידה

לידה איננה דבר המתרחש במכה אחת וזמן השהייה הממוצע בלידה הראשונה עומד על כ15 שעות ועל כ8 שעות בלידה שלאחר מכן. במהלך השעות הללו המעקב אחר התפתחות הלידה הוא קריטי ואם הצוות הרפואי איננו מבצע את המעקב המדובר בצורה ראויה ובגין זאת נגרמים נזקים ליולדת או לעובר, קיימת עילה להגשת התביעה. מעקב תקין הוא מעקב אשר מתחקה אחר מצב של היולדת והעובר בכל רגע נתון וזאת בשל העובדה שנזק יכול להיווצר, הוא עניין של שניות. הצוות חייב להיות כל הזמן עם היד על הדופק.

אם אתם חושבים שיש לכם עילה לתביעת רשלנות רפואית בלידה, חשוב מאוד שתבחרו עורך דין רשלנות רפואי מקצועי ומומחה בתחום הגשת תביעות מעין אלה, אשר יסייע לכם לבחון האם אכן יש עילה לתביעה ובמידה וקיימת להגיש את התביעה בצורה הטובה ביותר.

Share: